tips på en kamera!

jag fick en fråga tidigare idag om jag kunde tipsa om en bra systemkamera, 
självklart kan jag göra det men jag är inget proffs på kameror, så ni vet :) 
 
många frågor om nikon är bättre än canon eller tvärtom? men jag gillar båda 
väldigt mycket! själv har jag en nikon, och för mig är den ganska lätt att förstå sig 
på då jag har turen att ha en pappa som kan kameror. men för en helt nybörjare på 
systemkameror skulle jag starkt rekomendera canon då dom är "enklare" att lära sig 
men ändå ger lika bra bilder som en nikon! fördelen med canon är också att tillbehören 
till den är lite billigare än nikons tillbehör, fråga mig inte varför. 
 
en kompis till mig har en canon eos 1100d och den älskar jag
(nästan lika mycket som min ;) ) för att den är så enkel att lära sig :)
sen är det ju ett väldigt bra pris på en del canon i affärerna nu om man är
intresserad av canon.
 
min nikon är lite knepigare med knapparna och vissa är helt onödiga egentligen
för en nybörjare (enligt min syster) som jag behövt ge intensivkurs i kameran.  
 
men som sagt canon skulle jag rekomendera för en nybörjare, gärna canon eos 1100d :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0